KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education | KA220-SCH-30BA54E7 |
U toku juna meseca, tim Tehničke škole u Zaječaru je organizovao niz radionica u okviru STEAMDIVE projekta. Ove radionice su imale za cilj da povežu umetnost i STEM alate kroz praktične eksperimente iz fizike i optike, kao i pravljenje kamere i drugih optičkih instrumenata. Ova radionica je pružila učenicima praktična znanja iz fizike i optike, dok je istovremeno podstakla njihovu kreativnost i razumevanje prirodnih zakona kroz STEAM. Radujemo se nastavku projekta i predstojećim aktivnostima koje će dalje unaprediti njihove veštine i znanje.
Uvod u fiziku i pravljenje kamera
Uvod u pravljenje kamera i povezivanje sa osnovnim principima fizike i optike. Kroz ove aktivnosti, učenici su stekli znanja koja su potrebna za snimanje filmova, što je ključni deo STEAMDIVE projekta. Radionica je poslužila kao prva od faza učenja koje će učenike pripremiti za snimanje filma o različitosti i inkluziji.
Praktične Vežbe
Refleksija svetlosti sa ravnim ogledalom: Učenici su diskutovali o zakonima refleksije i njihovoj primeni u svakodnevnom životu.
Prelamanje svetlosti kroz čašu vode
Postavljanje olovke ili slamke pod uglom u čašu vode i posmatranje kako se čini da je olovka/slamka savijena na granici vazduh-voda. Učenici su istraživali fenomen prelamanja i kako se svetlost ponaša kada prolazi kroz različite sredine.
Formiranje slike sa konveksnim sočivom:
Učenici su naučili kako sočiva fokusiraju svetlost i kako se formiraju slike.
Refleksija sa ravnim ogledalom:
Usmeravanje svetla na ogledalo pod različitim uglovima i posmatranje refleksije. Objašnjenje zakona refleksije i kako se koriste u optičkim uređajima.
Divergencija svetlosti sa konkavnim sočivom:
Konkavno sočivo, baterijska lampa ili laserski pokazivač, beli ekran ili zid. Usmeravanje svetla kroz konkavno sočivo prema ekranu ili zidu i posmatranje kako se svetlost širi umesto da se konvergira. Istraživanje kako konkavna sočiva razlažu svetlost i njihova primena u optičkim instrumentima.
Pravljenje Kamere Obscura:
Učenici su takođe imali priliku da naprave svoju kameru obscura. Kroz ovu aktivnost su se upoznali sa osnovama pravljenja kamera i razumevanjem kako svetlost može formirati slike. Radionica je pružila osnovna znanja koja će im biti korisna u kasnijim fazama projekta.
Predstojeće Aktivnosti
Sledeći korak u STEAMDIVE projektu je hakaton u Heraklionu, Grčka, planiran za septembar 2024. godine. Tokom ovog hakatona, učenici će testirati softver MOD (Mirror of Diversity). Planirano je i snimanje filma na temu različitosti i inkluzije, čiji će autori biti učenici Tehničke škole.
Više informacija o projektu na web sajtu: https://steamdive.eu/
#STEAMDIVE
KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education | KA220-SCH-30BA54E7 |
Aktivnosti opisane u nastavku su deo novog nastavnog plana i programa koji će se sprovodi kao pilot program u srednjoškolskom okruženju. Ovaj nastavni plan i program je ključna komponenta projekta STEAMDIVE, koji ima cilj da podstakne različitost i inkluziju kroz integraciju STEAM (nauka, tehnologija, inženjering, umetnost i matematika) alata i principa. Prihvatajući inicijativu STEAMDIVE, edukatori i učenici se angažuju u inovativnim pristupima učenju koji ne samo da produbljuju njihovo razumevanje STEAM koncepata već i promovišu različitost i inkluzivnost u učionici i van nje. Kroz niz interaktivnih aktivnosti, nastavnici i učenici istražuju različite perspektive, koriste tehnologiju i sarađuju kako bi se suočili sa izazovima iz stvarnog sveta, negujući na taj način inkluzivnije i pravednije okruženje za učenje.
Bilo je pet aktivnosti iz nastavnog plana i programa koje su predstavljene i nastavnicima i učenicima.
Data Dive Aktivnost:
Tokom aktivnosti grupnih smernica, učenici su učestvovali u 45-minutnoj sesiji sa ciljem da ih upoznaju sa smernicama grupe u Windows operativnim sistemima. Učenici su aktivno učestvovali u praktičnim vežbama, istražujući kreiranje i primenu grupnih polisa u Windows okruženju. Ova aktivnost je pružila interaktivno iskustvo učenja, osnažujući učenike da efikasno primenjuju svoje znanje u upravljanju mrežama zasnovanim na Windows -u.
U aktivnosti pod nazivom - Testiranja hipoteza, nastavnici i učenici su učestvovali u 45-minutnoj sesiji koja je bila fokusirana na formiranje hipoteza i njihovo testiranje korišćenjem eksperimenta bacanja novčića.
Učenici su istraživali su važnost veličine uzorka u testiranju hipoteza, raspravljajući o tome kako povećanje broja bacanja novčića može dovesti do pouzdanijih rezultata.
Sve u svemu, ova aktivnost je pružila praktičnu demonstraciju koncepata testiranja hipoteza.
Kahoot!:
Tokom Kahoot! aktivnosti, nastavnici su upoznati sa karakteristikama i aplikacijama platforme u STEAM kontekstu. Naučili su kako da kreiraju kvizove na Kahootu!
Učenici su aktivno angažovani na Kahoot! kviz o temama vezanim za STEAM, posebno fokusirajući se na rešenja za rezervne kopije Windows-a.
Odgovarali su na pitanja i učestvovali u diskusijama, obrazlažući svoje uvide i perspektive.
Sve u svemu, ova aktivnost je pružila interaktivnu i zanimljivu platformu kako za nastavnike tako i za učenike da procene i ojačaju razumevanje STEAM koncepata, posebno koji se odnose na procedure pravljenja rezervnih kopija Windows-a.
Aktivnost: Robotika:
Tokom ove aktivnosti, nastavnici su imali zadatak da planiraju, programiraju i predstavljanje aktivnosti robotike koristeći LEGO robote. Cilj je bio pronaći optimalnu putanju LEGO robota koji se kreće kroz fizičke prepreke.
Kroz ovaj proces, nastavnici su stekli praktično iskustvo u kreiranju algoritama i instrukcija za programiranje za vođenje robota kroz unapred definisani kurs, sa svojim veštinama rešavanja problema i razumevanjem principa robotike.
Uloga nastavnika: Nastavnici su vodili učenike kroz proces planiranja i programiranja aktivnosti robotike. Oni su započeli diskusije o matematičkim konceptima i podstakli istraživanje funkcionalnosti robota.
Uloga učenika: Učenici su radili u timovima na planiranju, programiranju I predstavljanju projekta robotike. Primenili su odgovarajuće programske jezike za kontrolu LEGO robota i istraživali matematičke koncepte kroz praktično eksperimentisanje.
Učenici su sarađivali u grupama, raspoređujući zadatkeza istraživanje, dizajniranje i predstavljanje PowerPoint projekta.
Koristili su multimedijalne elemente, kao što su slike, grafikoni i dijagrami, kako bi poboljšali vizuelnu privlačnost svojih prezentacija. Nakon što su završili PoverPoint prezentaciju, studenti su je izvezli u video format, omogućavajući širu diseminaciju i dostupnost njihovih nalaza.
Ova aktivnost je podstakla učenike da istražuju složene teme na strukturisan način, dok usavršavaju svoje prezentacijske i tehničke veštine. Podsticala je timski rad i kreativnost, osnažujući učenike da efikasno komuniciraju svoja znanja i predstavljanje kroz multimedijalne prezentacije.
Ova aktivnost je podstakla učenike da istražuju složene teme na strukturisan način, dok usavršavaju svoje prezentacijske i tehničke veštine. Podsticala je timski rad i kreativnost, osnažujući učenike da efikasno komuniciraju svoja znanja i predstavljanje kroz multimedijalne prezentacije.
Više informacija o projektu na web sajtu: https://steamdive.eu/
#STEAMDIVE
KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education | KA220-SCH-30BA54E7 |
U okviru projekta STEAMDIVE - Diversity in STEAM, dva nastavnika i pet učenika su se od 12. do 15. marta pridružili međunarodnom takmičenju. Domaćin ovog događaja bila je kompanija Danmar Computers.
Tim učenika naše škole imao je ključnu ulogu u testiranju softvera MTC - Mathematics to Cubism, inovativnog alata koji povezuje matematiku i kubizam na nov način. Njihov rad i angažovanje na projektu su bili pohvaljeni od strane svih partnera. Učenica naše škole Milja Canković osvojila je jednu od tri ravnopravne nagrade na Hakatonu. Učenici su učestvovali u diskusiji u cilju povratnih informacija radi unpređenja aplikacije MTC koja je još uvek u probnoj verziji.
Učenici koji su pohađali Hakaton su Miša Nikolov iz odeljenja E31 i Nina Petrović, Milja Canković, Nevena Najdanović i Stefan Živković iz odeljenja E34.
Link ka aplikaciji je https://steamdive.erasmus.site/editor/.
STEAMDIVE projekat traje 30 meseci i trenutno se nalazi na sredini. Naredni koraci u projektu uključuju organizaciju radionica iz fizike i optike za učesnike projekta, kao i primenu/pilotiranje novog nastavnog kurikuluma koji promoviše različitost kroz korišćenje STEAM alata.
Naša škola izražava zahvalnost svojim partnerima iz Poljske, Grčke, Portugala i Turske na podršci u ostvarivanju ciljeva projekta.
Ovaj uspeh potvrđuje predanost naše škole u promovisanju inovacija, raznolikosti i izvrsnosti u obrazovanju, te se radujemo budućim uspesima svojih učenika na nacionalnom i međunarodnom nivou.
Više informacija o projektu na web sajtu: https://steamdive.eu/