^Na vrh strane
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Past roads and future ways

Erasmus-past roads and future ways

1. MOBILNOST UČENIKA - ŠPANIJA

         

1. i 2. dan (02. i 03.04.2022.) - Putovanje i nedelja u Badahozu

 

Učesnici prve mobilnosti u Španiji, Badahoz su učenici odeljenja E34: Sofija Stefanović, Andrija Predić, Aleksa Minčić i Nikola Stešić. Petrovka Djordjević i Jasmina Lilić, nastavnici.

Putovanje je počelo u petak, 1.4.2022. Kroz Bugarsku i Rumuniju do Krajove. Avionom do Madrida.Pauzu do polaska voza od 6 sati smo iskoristili da obiđemo park Retiro i celu oblast oko železničke stanice Atocha, koja je poznata po svojoj botaničkoj bašti.

Za Badahoz smo putovali vozom. Voz je dostizao brzinu do 162km/h. Badahoz je 400km udaljen od Madrida.

U nedelju 3.4.2022. učenici su proveli dan sa porodicama, u međusobnom upoznavanju i obilasku grada i okoline.

1.0 1.1 1.10 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 2.6

3. dan (04.04.2022.) - Prvi dan u školi

 

Prvi dan u školi 4.4.2022. IES Castelar. Učenici i nastavnici iz svih 6 zemalja, učesnica projekta. Iz Italije, Grcke, Poljske, Portugalije i domaćini iz Španije.
U holu škole, na stepeništu je pisalo dobro došli na svih 6 jezika i imali su sve naše zastave.

Posle pozdravnog govora direktorke škole, obratila nam se i predstavnica školske uprave Extramadura. Usledile su prezentacije škola. Svi učesnici su dobili poklone dobrodošlice, nakon čega je obavljeno fotografisanje cele grupe.

Posetili smo opštinu, gde nas je pozdravio gradonacelnik. I ovde su svi učesnici dobili simbolične poklone.
Domaćini su nam pripremili ručak. Svaki učenik domaćin je doneo tradicionalnu hranu, koja je poslužena gostima.

Posle podne smo obišli školu domaćina i saznali koje obrazovne profile imaju i kakva je organizacija nastave.

Popodne je, za učenike, organizovan lov na blago, na tvrdjavi Alkazaba. Učenenici su dobili smernice na španskom, a njihovi domaćini su im prevodili. Trebalo je da reše zagonetku i nadju skriveno blago.

3.1 3.11 3.13 3.14 3.2 3.3 3.5 3.6 3.7 3.7.1 3.8 3.9 3.9.1 3.9.2

4. dan (05.04.2022.) - Izlet do Merdide

Domaćini su nam organizovali  izlet do Meride. Glavni grad regiona Extramadura. Osnovali su ga Rimljni,  27. godine pre nov ere.  Obišli smo rimske arheološke lokalitete, Dijanin hram, teatar i amfiteatar, muzej. U pratnji lokalnog vodiča. Učenici su učili o  kulturnom nasleđu i istoriji provincije Badahoz.

4.1 4.2 4.4 4.5 4.6

5. dan (06.04.2022.) - Radionice u školi

 

Svaka škola je dobila zadatak da napravi prezentaciju jednog spomenika iz Badahoza ili okoline. Naša je bila o Rimskom amfiteatru u Meridi. U toku prepodneva su bile učeničke prezentacije.

Nakon učeničkih prezentacija, pogledali smo snimljen intervju sa direktorom biblioteke i arhiva Ekstramadure.

Usledile su aktivnosti učenika. Jedna grupa je vodila debatu o kulturnom nasledju Badahoza. Druga ekipa se bavila slikanjem spomenika kulture svake zemlje. Treća grupa je imala tv radionicu. Snimali su tik tokove, sa različitim kostimima i izazovima. Svaki učenik je bio u timu sa svojim domaćinom.

Za to vreme je bio sastanak koordinatora timova.

Posle podne je bio organizovan je obilazak Badahoya u pratnji vodiča. Imali smo priliku da čujemo o istoriji grada i značajnim spomenicima i gradjevinama. Obišli smo trgove Espanjol, de Soledad, Alta, tvrdjavu Alkazaba. Posetili smo biblioteku Extramadure, u kojoj nam je prikazana prezentacija o očuvanju i rekonstrukciji svih spomenika kulture u gradu.

5.1 5.2 5.3 5.4 5.5 5.6 5.7

6. dan (07.04.2022.) - Izlet za Los Baruecos i Caceras

 

Danas je bio organizovan izlet za Los Baruecos i Caceras.

Prvo smo posetili Vostel conteptual art museum. Vrlo neobično za sve nas. Vostel je španski umetnik. Videli smo njegove instalacije od raznih materijala. Učenici su imali tri aktivnosti, kojima su se približili ideji umetnika (razlika izmedju bogatih i siromašnih, komunizma i kapitalizma, mas mediji zaglupljuju narod…)

Zatim smo obišli nacionalni park Los Baruecos, koji je stanište belih roda i velikog broja ptica. Videli smo puno roda u gnezdima. Tu je i veliko jezero. Ima i drugih životinja. Priroda je netaknuta i čista. Nigde nema smeća.

U Caceras smo otišli posle podne. U pratnji vodiča, videli smo stari grad i saznali da je na trećem mestu u Evropi, na UNESCOvoj listi kulturne baštine. Caseras su osnovali Mavri u 12. veku.

6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.5.0 6.5.1 6.6 6.7 6.8 6.9

7. dan (08.04.2022.) - Poslednji dan mobilnosti u Badahozu

 

Poslednji dan mobilnosti u Badahozu.
Učenici su imali dosta aktivnosti. Kahoot kviz o spomenicima koje su videli i o kojima su imali radove, debatu i aktivnosti TV i Radio, takmičenje/glasanje za najbolju fotografiju. Naš učenik Stešić Nikola je dobio prvu nagradu. Debata je bila na temu kulturnog nasledja. Iz našeg tima je učestvovao Aleksa Minčić. Andrija Predić i Sofija Stefanović su učestvovali u kvizu.

Naši učenici su napravili facebook stranu projekta i instagram nalog projekta. U medjuvremenu je održan sastanak koordinatora, gde je napravljen dogovor oko narednih mobilnosti u ostale zemlje.

Svi učesnici projekta su dobili sertifikate o učešću.

Na kraju smo videli predstavu koju su pripremili učenici i nastavnici škole Castelar.

Rastali smo se u prijateljskom raspoloženju. Sklopili smo lepa prijateljstva i ostvarili kontakte za dalju saradnju, u ovom i drugim projektima.

7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.5.1 7.5.2 7.6 7.7 7.7.1

8. dan (09.04.2022.) - Povratak

 

Poslednjeg dana, 9.4.2022. domaćini su nas ispraili na železničkoj stanici. Putovali smo vozom do Madrida, gde smo proveli popodne u obilasku grada. U  nedelju smo se vratili letom iz Madrida do Sofije. Kod kuće smo bili u popodnevnim satima.

8.1 8.2 8.3 8.4 8.5 8.6 8.7 8.8

POLAZAK ERASMUS EKSPEDICIJE

         

U okviru ERASMUS projekta "Past road future way" dve nastavnice, Petrovka Đorđević i Jasmina Lilić, i četiri učenika naše škole, Sofija Stefanović, Aleksa Minčić, Andrija Predić i Petar Stešić, krenulo je put Španije, njihovo krajnje odredište je Badajoz.

Do krajnjeg odredišta ih čeka let na relaciji Krajova (Craiova - RO) - Madrid (ESP) i onda voznja vozom iz Madrida do Badajoza.

 

Poziv za učešće učenika u realizaciji ERASMUS+ projekta "Past roads future ways"

         

Raspisan je poziv za izbor učenika koji će učestvovati u realizaciji projekta "Past roads and future ways" u okviru koga će 4 učenika provesti 6 (šest) dana u Španiji.

Test poziva u kome su navedene osnovne informacije o projektu, rokovima, načinu prijave i načinu izbora kandidata možete preuzeti sa linka ispod.

Tip   Naziv dokumenta Datum objave
  Poziv za učešće učenika u projektu 05.11.2021.